Scouting IJzendijke houdt iedere 3 weken een bijeenkomst. De bijeenkomsten worden aangekondigd in de nieuwsbrief die elke week voor de bijeenkomst wordt verstuurd. Alsmede worden de bijeenkomsten in het Dorpsblad van IJzendijke vermeld. Ook via facebook blijf je op de hoogte van alles wat we doen. https://facebook.com/ScoutingIJzendijke/

Je bent welkom bij Sint Paulustroep vanaf 6 jaar. Op de driewekelijkse bijeenkomst wordt het programma van de verschillende groepen op elkaar afgestemd. We hanteren daarin niet een strakke scheiding tussen de groepen.

De 3 groepen zijn bevers, welpen en scouts. En samen noemen wij ze: De Verkenners!

Hieronder meer informatie over de groepen.

BEVERS

De bevers spelen en leren in de natuur. Ze doen samen met andere kinderen leuke spelletjes in een veilige omgeving. Zo leren ze spelenderwijs samen te werken.

Leeftijd 6 - 7 jaar

WELPEN

De welpen leren vaardigheden als knopen en navigeren maar werken ook met een zakmes en leren hoe ze vuurtje maken.

Het spelelement is bij de welpen belangrijk, en daarom doen we veel dingen samen.

Nieuwe vriendschappen worden gesmeed en de kinderen leren elkaar echt kennen.

Leeftijd: 7 -11 jaar

SCOUTS

Bij de scouts ligt de focus op het bewust ontwikkelen van hun Scoutingkennis en -vaardigheden.

Op alles wat de kinderen bij de welpen leren, wordt voortgeborduurd bij de scouts.

Leeftijd 11 - 15 jaar

Vanaf 2019 worden vaste leden ingeschreven bij Scouting Nederland, het lidmaatschap van Scouting IJzendijke is 55 euro per jaar. Meer informatie via: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.